Samstag, 1. Juni 2013

BookBlogTour: "Today Only" by Derinda Love


Good morning lovelies,


I am a bit late, but at least my blogpost for the "Today Only" BookBlogTour is online.
Here we go ...

First of all I want to show the beautiful and breathtaking cover ...

Today Only by D. Love

Published: May 11, 2013

Editor: Lizzy Ford

Cover Designer: Airicka Phoenix



Blurb: 
In life, there are times you are granted a miracle. It may not be the one you wanted exactly, but it will be the one you need. It will prepare you for the next step in your journey and help you learn to accept the life you are given, even if that life can be heartbreaking.


Author Bio

I live in Maine. My biggest passion is for my family and friends. I adore loving others as if it is the biggest gift life can offer. I'm a read-a-holic, loves chocolate, cowboys and everyone on Young Adult & Teen Readers Facebook page. My dream is to travel to Australia one day and see a kangaroo. I am nothing but simple. I do a lot of volunteer work. I have 2 beautiful daughters. 4 grandchildren, that constantly ask me if I lived in the black & white days.
My inspiration would be my daughters. Rita for her strength to keep fighting and constantly trying to take care of me, even though sometimes she can’t get out of bed & Kayla, for helping to pick up all the pieces that seem to fall when times get rough, and the love they have for me. 



EXCERPTS

Excerpt #1 - Rye's POV

My time here is dwindling. Everything around me – my body, the transition from winter to spring, the height chart marking the growth of my daughter, Emily – reminds me that the hourglass that is my life has only a few grains of sand left.

It’s my first thought this morning. I awoke early for a fundraiser, the Big Walk for March of Dimes. I start off with my daily routine. I jump in the shower, trying not to notice how much the droplets of water hurt my skin. The sting is too much this morning. I get out quickly, dry off and throw my hair in a simple ponytail at the base of my neck. I catch my reflection in the mirror and stare at myself for a minute.

Just a little longer? So I can watch Em grow up?

My mirror doesn’t have an answer for me.

"Come on, Em!" I call to my daughter. "Get your shoes on, before we’re late."

I turn away from the mirror, then hurry into the living room and grab Emily by the hand.

"You ready Em?" I ask. Whatever dread or fear I feel in front of my mirror fades at the sight of Em’s beautiful blue eyes.

She looks up at me with the biggest smile, and exclaims, "Yes!"

We hop in the car and head towards the Walk. My daughter’s eyes are glowing.

"Mama, this is going to be the best walk ever," she almost squeals in excitement. The innocence of my little angel never fails to humble me.

She doesn’t yet understand that this might be my last Walk with her.

"Yes, honey, this is going to be the best walk ever," I agree. 



 My Review (sorry, it´s in german)

Von einer lieben Freundin hatte ich schon einiges von der Autorin gehört und nun hatte ich auch noch die Gelegenheit an einer BlogTour zu ihrem Debütroman „Today Only“ teilzunehmen. Hier nun meine Rezension:

Inhaltsangabe:Rye hat mit dem Leben abgeschlossen und den Männern abgeschworen, als sie bei einem CharityLauf Jett begegnet. Für beide ist es Liebe auf den ersten Blick. Doch hat ihre Liebe eine Chance? Denn Rye ist todkrank ...


Meine Einschätzung:
Boah! Was für ein Buch – es hat mich bis in mein Innerstes erschüttert und noch während ich dies hier schreibe finde ich nur schwer die richtigen Worten, um euch von diesem Buch zu berichten.
Doch was soll ich euch sagen?
Soll ich euch sagen:
-dass das Buch die gesamte Bandbreit an Gefühlen abdeckt? Das ich lachen, hoffen, bangen, weinen und trauern musste?
- dass mich das Buch selbst Tage danach noch sprachlos werden lässt?
- dass das Buch noch immer in mir widerhallt und mich noch immer nachdenklich werden lässt?
- dass ich das Buch nicht eher aus der Hand legen konnte bis ich durch war?

Es war atemberaubend, es war Gefühle durcheinander bringend, es war schlichtweg WOW.

Ich kann euch natürlich auch noch berichten, dass der Schreibstil – für mich als Nicht Muttersprachler – sehr einfach und verständlich war. Er war wirklich so gut, dass ich das Buch gar nicht mehr aus der Hand legen konnte.
Die Ereignisse des Buches aus der Sicht der beiden Protagonisten zu erzählen finde ich persönlich hier SEHR gelungen. So bekommt man einen Einblick in die Gefühlswelt beider Personen, die so vielschichtig sind, dass man am Ende das Gefühl hat sie noch immer nicht richtig zu kennen. Und das bei knapp 250 Seiten echt super gelungen.

Dies führt mich zum nächsten Punkt.
In Today Only spielen Gefühle – die Autorin deckt die gesamte Bandbreite ab – eine sehr große Rolle (wie ich ja oben schon schrieb). Ich hoffte, obwohl man wusste, wie es nur enden kann, auf ein Wunder, so wie Jett und doch war da die bittere „Realität“.
Im einen Absatz muss man über einen Scherz von Jett oder Rye lächeln und im nächsten Moment ist man hemmungslos am rumheulen, weil es einfach zu traurig/schön ist und man es einfach nicht fassen kann.
SPOILER AN Ich finde es mutig von der Autorin ein Buch zu schreiben ohne Happy End und doch ist es auch ein glückliches Ende – doch fragt mich nicht woran ich das festmache. SPOILER AUS

Ach verdammt, mir fällt es sehr schwer die richtigen Worte zu finden. Es gibt so vieles – Positives – über das Buch zu berichten. Die Charaktere sind stark, liebevoll, vielschichtig und liebenswert und voller Hoffnung. Es passt hier einfach alles – es war vernichtend für mein Gemüt und mein Mann starrte mich verstört an, ob meiner lauten Schluchzer, aber die Botschaft kam definitiv an.
Ein wunderschönes, wenn auch trauriges Buch. Solltet ihr es lesen – wappnet euch mit ner Familienpackung Tempos.

Mehr davon Ms. Love!!

Nun habe ich alles wesentliche in die Rezension gepackt und doch, ich habe nach wie vor das Gefühl, dass sie mehr als unzulänglich ist. Ich hoffe auf euer Verständnis.

Mein Fazit:
Der tränenreiche, wundervolle Wahnsinn!



You enjoyed my review and you want to read the book by yourself? Well here are the buy links:
 
Amazon: http://amzn.to/161ETTr




And last, but not least a nice giveaway:



Kommentare:

  1. Thank you so much for the beautiful post! Any think you for reading Today Only

    AntwortenLöschen
  2. Thankyou for posting today. You are a shining star. We are so glad you loved it. Hugs. Jodie x

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. That´s so sweet Jodie!!! Thanks for letting me participate!!!

      Löschen
  3. I am loving what I have read of this book so far!!
    ag_girl76 at yahoo dot com

    AntwortenLöschen

Formular Random House Challenge 2016

Blog-Archiv

Seitenaufrufe