Sonntag, 1. September 2013

BlogTour: "Keeper of Reign" by Emma Right

Mrs. Potter’s Book Publicity Services Presents:
A Deluxe Blog Tour For:


Keeper of Reign”
By: Emma Right

Book Description:
Books written in blood. Most are lost, their Keepers with them. A curse that befell a people. A Kingdom with no King. Life couldn’t get more harrowing for the Elfies, a blend of Elves and Fairies. Or for sixteen-year-old Jules Blaze. Or could it?
For Jules, the heir of a Keeper, no less, suspects his family hides a forgotten secret. It was bad enough that his people, the Elfies of Reign, triggered a curse which reduced the entire inhabitants to a mere inch centuries ago. All because of one Keeper who failed his purpose. Even the King’s Ancient Books, did not help ward off that anathema.
Now, Gehzurolle, the evil lord, and his armies of Scorpents, seem bent on destroying Jules and his family. Why? Gehzurolle’s agents hunt for Jules as he journeys into enemy land to find the truth. Truth that could save him and his family, and possibly even reverse the age-long curse. Provided Jules doesn't get himself killed first.
Genre= YA Fantasy






Purchase Links:




BOOK TRAILER:
Youtube link for book trailer:
HTML for Book Trailer:
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/UwDNCsXsthI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Author Bio:

Emma Right is a happy wife and homeschooling mother of five. Besides running a busy home, she regularly reads and writes stories for children. An avid Christian, she enjoys writing stories with themes involving family-life, friendship, faithfulness, and seeking wisdom, all in an imaginary fantastical world. She has written several young adult novels and plans on writing many more. Right worked for two advertising agencies and has won several major awards, including the prestigious Clio Award. She currently resides in California where she takes care of her children and her many pets.

Author Links:
Website: www.emmaright.com



Follow along with the blog tour by clicking on the photo below:


Hier nun könnt ihr meine Rezension lesen:

"Keeper of Reign" by Emma Right

Meine Bewertung: 3 Sterne

Meine Einschätzung:
Als ich vor einiger Zeit den Klappentext zu diesem Buch las wusste ich ganz klar, dass dieser Fantasy Roman etwas für mich sein würde. Und doch bin ich jetzt etwas enttäuscht.
Versteht mich nicht falsch, dass Buch gefiel mir, aber leider nicht so gut, wie ich hoffte oder ich sagen würde: Da muss ich mehr von lesen!
Sicher, es war ein schöner JugendfantasyRoman, aber leider hatte ich arge Schwierigkeiten in das Buch reinzukommen. Versteht mich nicht falsch, es war unterhaltsam zu sehen welche Abenteuer die Kinder erbleben und wie alles zusammenhängt und doch war es nicht ganz überzeugend.

Die Charaktere waren zahlreich und sympathisch. Trotzdem habe ich nach wie vor das Gefühl keinen wirklich zu kennen. Macht das irgendeinen Sinn?

Die Handlung selbst war interessant und stellenweise spannend, doch irgendwie erschien es einfach nur wie eine AneinanderReihung von verschiedenen Ereignissen. Die Zusammenhänge fügten sich am Ende zu einem Gesamtbild zusammen und ergaben einen Sinn und doch bleiben einige Fragen nach wie vor offen.

Mich jedenfalls konnte das Buch nicht vollständig von sich überzeugen und trotzdem sage ich "Danke" für die kurzweilige, wenn auch anstrengende Lektüre und allen anderen sage ich: Mich mag es nicht überzeugt haben, doch ihr werdet es vielleicht lieben! Also ran ans Buch!

Mein Fazit:
Nett zu lesen, von mir gibt´s 3 Sterne.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Formular Random House Challenge 2016

Blog-Archiv

Seitenaufrufe