Freitag, 27. September 2013

BlogTour: "The Singing River" von R.K. Ryals


The Singing River


Blog Tour


NA Contemporary
By R.K. Ryals
Cover Design By Regina Wamba of Mae I Design and Photography

 

Synopsis:
In Mississippi, there's a legend about a Singing River, a tragic love story that ended with an entire Indian tribe singing a death chant as they marched stoically into the Pascagoula River to die ...

At eighteen, Haven Ambrose isn't just a high school graduate. In her head, she's an aspiring writer, a traveler, a chef, a slayer of injustice, an astronomer, an archaeologist, and the love child of a famous, rich musician. But reality is harsher. Reality is overdue bills, a crumbling trailer, an absent father, an old addiction, and a hot, crushing summer that may end in disappointment.

For twenty year-old River Brayden, life seems good, but appearances can be deceiving. The oldest son of a wealthy family, he has finished his first year at Harvard to return home for the summer only to discover his younger brother headed down an unforgiving road.

They will be drawn together by a song. For during the late summer, they say the Pascagoula death chant can still be heard near the Singing River. Its call is haunting, its chant a testament of love and sacrifice. It calls to some ... beckoning.


Buy Links

Amazon

B&N

ITunes


Add The Singing River To Your TBR List on Goodreads

 
About The Author:
R. K. Ryals is a scatterbrained mother of three whose passion is reading whatever she can get her hands on. She makes her home in Mississippi with her husband, three daughters, a Shitzsu named Tinkerbell, and a coffeepot she couldn't live without.

Stalker Links:
Website - http://rkryals.com/

Facebook - https://www.facebook.com/RKRyals

Amazon - http://www.amazon.com/R.K.-Ryals

Twitter - https://twitter.com/RKRyals

Goodreads - http://www.goodreads.com/author/show/5265741.R_K_Ryals


And here is my review! Enjoy it ...

Meine Bewertung:
4 ****

Meine Einschätzung:
Zunächst einmal möchte ich mich bei Allison und R. K. Ryals bedanken - erstere organisierte diese Blogtour und macht einen wunderbaren Job! Und R.K. Ryals stellte das eBook zur Verfügung - vielen lieben Dank!

Nun zu dem Buch selbst :)
Als ich es zu lesen begann dachte ich noch: Hoffentlich schaffe ich es den Roman rechtzeitig zu meinem TourStop zu lesen. Doch die Befürchtungen waren völlig unbegründet.
Der leichte und flüssige Schreibstil war wunderbar zu lesen und einmal angefangen kam ich nicht mehr von dem Buch los.

Die Charaktere waren wirklich sehr sympathisch und liebevoll gezeichnet. 


Man merkte sofort, dass in allen mehr drin steckt, als man auf den ersten Blick glaubte. Allen voran River, der sich gegen die beherrschenden Konventionen seiner Familie erheben will, es aber nicht kann, da er das Familienoberhaupt ist - mit einmal gerade 20 Jahren.

Etwas schade fand ich, dass das Thema des Buches "The Singing River" etwas kürzer kam, als ich dachte, doch der Fokus auf River und Haven zu legen war auch kein Fehler. Es war überraschend zu sehen, wie kämpferisch beide sind und wie sie beide leiden müssen.
Dieser Roman hat wirklich alles, was ein gutes Buch ausmacht. Ich musste schmunzeln, war wütend, betäubt von Trauer und verliebte mich - wunderschön einfach.

Ich werde sicher die Autorin auf dem Radar behalten und darauf warten, wann Romans Geschichte erzählt wird, denn der junge Mann hat Potential, wie die gesamte Geschichte.
Man darf gespannt sein.

Mein Fazit:
Schöne Lektüre für Zwischendurch und ich warte auf mehr!



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Formular Random House Challenge 2016

Blog-Archiv

Seitenaufrufe